donderdag 31 december 2015

Thema-avond bereikbaarheid: Noord groeit, Noord verbindt

Noord verandert in rap tempo. De gigantische groei van het stadsdeel vraagt om extra aandacht om de kwaliteit van de openbare ruimte te behouden. Zo mogelijk nog belangrijker is de aandacht voor optimale bereikbaarheid van het stadsdeel. Hoe blijven bewoners en ondernemers bereikbaar?

Daarom trapt D66 Amsterdam Noord 2016 af met de thema-avond bereikbaarheid: Noord groeit, Noord verbindt op woensdag 20 januari 2016  bij ondernemershuis Crataegus. Aansluitend is onze Nieuwjaarsborrel.

Bereikbaarheid binnen stadsdeel & van en naar Noord
Noord is een van de stadsdelen waar de komende jaren vele woningen bij komen. Ook hebben bedrijven en toeristen het stadsdeel als interessant verblijfsgebied ontdekt. Binnen het stadsdeel moeten inwoners, ondernemers en toeristen zich kunnen bewegen, maar Noord moet ook van buitenaf bereikbaar zijn en blijven. De komst van de Noord-Zuidlijn speelt hier een grote rol. Hierdoor verandert het bestaande lijnennet van het openbaar vervoer zoals we dat vandaag de dag kennen. Het is essentieel om een goede verbinding te hebben en te houden.

Discussie met verschillende invalshoeken
Tijdens deze interactieve thema-avond praten verschillende sprekers de aanwezigen bij over de ontwikkelingen die Noord te wachten staan. Ook gaan zij met elkaar en belangstellenden in gesprek over wat dit voor bewoners en ondernemers betekent. Daarbij zijn verschillende invalshoeken:

• – Stand van zaken in Noord
  • – OV
  • – Verkeer
  • – Projectontwikkeling

Kom langs en discusieer mee!

Meepraten? Kom dan op woensdag 20 januari 2016 langs bij ondernemershuis Crataegus in het hart van de Van der Pek buurt (Meidoornplein 40). Vanaf het Buiksloterwegveer is het slechts 5 minuten fietsen. Inloop vanaf 19.30u, de avond start om 20.00u.