zaterdag 13 februari 2016

Valentijnsactie D66 Amsterdam: Noord zet Esmeralda Jongmans in het zonnetje

Ieder jaar zet D66 Amsterdam met Valentijnsdag vrijwilligers in het zonnetje. Dit jaar koos D66 Amsterdam Noord voor Esmeralda Jongmans. Esmeralda heeft de stichting ‘Florakokjes’ opgericht; Florakokjes is een stichting voor kinderen in Amsterdam Noord wiens ouders van een minimum inkomen leven.

Kinderen uit Noord kunnen zaterdags terecht bij Florakokjes om allerlei creatieve dingen te doen, waarbij de focus vooral ligt op koken en gezond en lekker eten. Maar ook worden er uitjes georganiseerd en wordt er bijles gegeven aan de kinderen. Florakokjes merkt dat ouders minder aan hun hoofd hebben doordat de kinderen zaterdags lekker bezig kunnen zijn en ook nog bijleren.

Esmeralda was verrast toen we vanmiddag bij haar langskwamen en haar een taart overhandigen. Maar, zei ze zelf: ‘Ik ben niet belangrijk. Het gaat echt om de kinderen.’

image1

Wij als D66 Amsterdam Noord zijn blij dat we op deze manier vrijwilligers in de belangstelling mogen zetten.