vrijdag 20 mei 2016

Zomerfestijn met DOEN66 en de kennisgroep mensenrechten bij Florakokjes

Vorig jaar heeft DOEN66 een geweldige sportdag helpen organiseren voor kinderen die deelnemen aan de Weekendacademie in Amsterdam Nieuw-West. Dit heeft D66 Amsterdam-Noord geïnspireerd. Onderwijs en kansen voor jongeren zijn immers belangrijke speerpunten van de D66-fractie in Noord. Op zaterdag 2 juli van 11.00u – 19.00u organiseert D66 Amsterdam-Noord samen met Doen66 en de kennisgroep mensenrechten een Zomerfestijn voor de kinderen van Florakokjes in de Noorderparkkamer in het Noorderpark (Floraparkweg).

Florakokjes
De stichting Florakokjes is in 2013 opgericht door Esmeralda Jongmans voor kinderen in Amsterdam-Noord wiens ouders van een minimum inkomen leven (www.florakokjes.nl). Elke zaterdag komt een vaste groep kinderen van verschillende leeftijden in de Noorderparkkamer bij elkaar om samen activiteiten te doen. Ze knutselen, doen spelletjes, maar maken ook hun huiswerk en volgen bijles. De focus ligt vooral op koken en gezond eten. Dit is niet alleen voor de kinderen heel fijn. Ook hun ouders hebben er profijt van. De kinderen kunnen zaterdags lekker bezig zijn, iets bijleren en dat vervolgens overbrengen op hun ouders.

Sport, spel en leren
Samen met Florakokjes is een leuk programma bedacht om kinderen te laten nadenken over hun eigen buurt en wat zij daar willen veranderen. Ook leren zij spelenderwijs meer over mensenrechten en samenwerking. Verder is er aandacht voor gezonde voeding en is er nog een aantal sportieve actviteiten.

Vrijwilligers gezocht om te helpen bij het Zomerfestijn
Wij hebben er ontzettend veel zin, maar om dit geweldige Zomerfestijn in goede banen te leiden, hebben we veel vrijwilligers nodig. Heb je zin om mee te helpen om de kinderen van Florakokjes een onvergetelijke dag te bezorgen? Ook als je maar een aantal uurtjes de tijd hebt, maken we graag gebruik van je hulp. Meld je aan via communicatie@d66amsterdamnoord.nl of sibbe@doen66.nl.