vrijdag 11 november 2016

Motie evenementenbeleid Noorderpark aangenomen

Woensdagavond heeft D66 Amsterdam Noord samen met GroenLinks tijdens de bestuurscommissievergadering een motie ingebracht als aanvulling op het locatieprofiel en evenementenbeleid van het Noorderpark. De motie is aangenomen.

In het voorliggende locatieprofiel waren geen uitzonderingen gemaakt voor de maximale duur van kleine en middelgrote evenementen, zoals de voor de Noorderlingen wel bekende ‘buurtcamping.’  Met deze motie zorgen we ervoor dat uitzonderingen voor de maximale duur van kleine en middelgrote evenementen op aanvraag mogelijk worden gemaakt. Waarbij het wel moet gaan om een lokaal initiatief van buurtbewoners. D66 Amsterdam Noord is ook van mening dat op deze manier het aanbod van kleine en/of middelgrote evenementen aantrekkelijker wordt.

Natuurlijk is het tevens belangrijk om de balans tussen behoefte aan rust en behoefte aan evenementen te bewaren, voor de leefbaarheid van de buurt. Mede daarom is in de motie opgenomen dat tijdens deze evenementen geen versterkte muziek gedraaid mag worden tussen 22 uur ’s avonds en 9 uur ’s ochtends.

D66 Amsterdam Noord is blij dat de motie is aangenomen en dat er op deze manier rekening wordt gehouden met de wensen en behoeftes van de buurtbewoners.